Verificare istoric vehicul
Daune, kilometri parcurși, evaluare
Mercedes-Benz e-Sprinter electric, autonomie 165km-175km, ideal pentru munca in perimetru urban.
* Consuma, cu clima in jur de 23KWh/100km, iar fara clima sub 21KWh/100km, cu un mers normal, neagresiv. Discurile de frana nu au uzura deloc, franeaza regenerativ (din motorul electric), placutele ating discurile foarte rar.
* Anvelope in stare buna.
* KM parcurși vor fi menționați in factura.
PRET: 16.800 EUR (tva inclus, deductibil)
Garantie baterie 8 ani sau 160.000 km
Prezinta zgarieturi si indoituri la partea de caroserie (vezi foto), este necesara vizita la atelierul de tinichigerie/vopsitorie pentru corectii.
Urmeaza sa intre in stoc una identica tot la 20.000 km , fara defecte notabile la partea de caroserie, pret 19000E.
De ce o utilitara electrica pentru munca urbana?
Personal, exploatez o utilitara electrica, as putea sa va insir cateva aspecte din experienta mea:
1. Contract de furnizare energie electrica incheiat cu Hidroelectrica, cu pret de furnizare 0.9 lei/kw final. La un consum de 21kw/100km rezulta un cost de exploatare de 19 lei la 100 km parcursi urban. Comparat la un consum de 10l/100km urban, motorina costa 76 lei. Diferenta e substantiala! Daca detineti instalatie de panouri fotovoltaice diferenta devine enorma, costurile cu energia ajungad chiar la ZERO.
2. Impozitul anual ZERO, desi intentia nouliu guvern este de a introduce un impozit de 80 lei/an, nesemnificativ.
3. Parcari gratuite si acces in zone centrale in care motoarele diesel sunt interzise.
4. Stationarile cu motorul pornit intre livrari (agentii nu opresc niciodata motorul termic), genereaza consumuri de motorina semnificative, detinatorii de businessuri in curierat stiu foarte bine acest aspect. La masinile electrice acest aspect este eliminat, in stationare motorul nu consuma energie.
5. Aspecte foarte importante legat de intretinere/mentenanta:
- datorita franarii regenerative (frana de motor), placutele rar ating discurile, rezulta o uzura MULT mai mica decat in cazul motoarelor termice, schimburi la termene de 4-5 ori mai mari!
- NU mai exista schimburi de ulei si filtre (aer+combustibil+ulei)
- lipsa sistemului de injectie, de esapare gaze, de reducere a noxelor PDF, cutie de viteze, ambreiaj, sistem de sincronizare axe + curele si lanturi de distributie, cilindrii+pistoane+biele+axe, lipsa ulei+filtru ulei, lipsa rezervor+pompa+filtru combustibil, lipsa filtru aer+debitmetru+turbosuflanta+EGR... Toate acestea NU SE POT DEFECTA, deoarece nu exista la motoarele electrice!
6. Puteti incarca oriunde exista o priza normala, nu doar la statii de incarcare publice sau private. La priza normala de la 0 la 100% dureaza aprox 13 ore la 16 amperi(3.6 KW) cu un incarcator de casa. Termini munca la ora 16-17, o conectezi la priza si dimineata e full, oricat de goala ar fi bateria!
7. Ai nevoie urgent de curent? la o statie rapida (de la 50KW putere) CCS2 dureaza 40 min sa incarci 10- 80% cat recomanda producatorii atunci cand incarci cu puteri mari. O pauza de masa, niste cumparaturi, sau alte probleme administrative, si masina e incarcata. Reteaua de statii in mediul urban a prins aripi, se gasesc relativ usor.
8. Fata de motoarele termice, cele electrice consuma mult mai multa energie atunci cand le "dai pe coaja". Asta te cam disciplineaza sa conduci fluent, fara accelerari si franari agresive.
DOTARI:
Lista completa de dotari inca nu se cunoaste, utilitara este in curs de livrare. Cele evidente sunt:
Clima, stergatoare automate, camera marsarier cu afisare in oglinda, geamuri oglinzi electrice, incalzire scaun sofer, lada depozitare sub bancheta, sistem antifurt, Autohold - Asistent pornire în rampă, Volan Multifuncțional, Bluetooth MP3.
Lista va fi intregita dupa livrare.
OPTIONAL va putem furniza si staii de incarcare monofazic AC 7kw putere, la 1350 lei, sau trifazica AC 21kw la 1850 lei. Dotate cu wifi si bluetooth. Statiile vin cu cartele de acces incluse (puteti monta oriunde statia, accesul la incarcare fiind restrictionat), sau acces din telefon(aplicatie). Puteti limita puterea de incarcare in fct de nevoi sau surplusul de energie de la panourile solare.